
Článek K240: Když se vesmírná kolonizace změní v bohapustou řežbu rozproudil Leviathanovi paměťové dráhy, výsledkem kteréhož procesu je vzpomínka na výtečnou 4X strategii Ascendancy. I já jsem u ní proseděl skutečně dlouhé, dlouhé hodiny, a je mou osobní tragédií, že jsem o ní za 16 let existence tohoto pochybného plátku téměř neutrousil slovo. Tímto se pokusím onen kosmický zločin aspoň trochu napravit. Abych se přiznal, kromě aktuálního letmého připomenutí, ve kterém ale počas psaní tohoto textu pokračuji, už jsou to… celý článek »

Lovkyně pokladů Samus Aran spolu s několika výzkumníky prohledává planetu SR388. Je to úkol, který plní pro společnost BSL (Biologic Space Laboratories). Při průzkumu ji však přepadne neznámý parazit jménem X. Samus je ihned převezena na BSL, aby dostala první pomoc, ale zdá se, že se tenhle parazit zažral hluboko do její centrální nervové soustavy. Jediný lék, který ji pomůže, je vakcína vyrobená z metroidu. Díky téhle vakcíně je Samus schopna absorbovat buňky viru X. Oblek, který Samus používá, byl… celý článek »

V roce 1994 vyšla hra, která dle mého sesadila původní Utopii z trůnu. Představte si, že jste důstojník vesmírné flotily s grandiózním úkolem: kolonizovat asteroidové pásmo a přeměnit ho v kvetoucí metropoli. Představujete si to? Tak na to zapomeňte, vaši sousedé nejsou mírumilovní farmáři, ale banda agresivních mimozemšťanů, kteří si myslí, že si na tom vašem kousku skály udělají letní sídlo. Vítejte ve světě K240, real-time strategie, která byla tak drsná, že by si na ní dnešní casual generace vylámala… celý článek »

Ty měsíce pádí kupředu jak splašené a čím dál rychleji! Než se jeden naděje, bude rýt nápis „já ještě nebyl mrtvej, já jen odpočíval“ nehty dospod dřevěného víka (fandové žehu sice nebudou mít čas se zarýt, mohou si ovšem krátce a intenzivně zaryčet). Když už jsme u té smrti, ladně po oslím můstku přikvačíme ke hře tohoto měsíce, FPS vyvražďovačce Rise of the Triad, kde o mrtvé rozhodně nebude nouze. Hru nám jvempire vybral ze stránek druhého čísla časopisu LEVEL…. celý článek »

Stříbrná plátna nám v osmdesátých letech přinesla nejeden skvost, ale Indiana Jones patří mezi ty nejvelk… ▶▶…ko malý jsem do nekonečna přehr… ▶▶…ten symbol na ruc…▶▶…pak jsem tam strčil ruku až po loket…▶▶…přišel druhý díl…▶▶…kdo nechtěl být jako Krať…▶▶… A samozřejmě je tu Poslední křížová výprava, dle některých nejlepší film z trilogie a taky jediný, který má svou oficiální adventurní hru. Dokonce vyšla tentýž rok, to je už poměrně neobvyklé, z mně neznámých důvodů se teď s hrou doprovázející nějaký… celý článek »

Zajímalo vás někdy, co obnáší kompletní lokalizace 30 let staré hry? Ponořte se do cesty za lokalizací hry Indiana Jones and the Fate of Atlantis, kde podzimní nuda vyvolá fascinující výzvu. Od reverzního inženýrství herních souborů až po malování vlastních znaků do retro fontů – tento příspěvek odhaluje nástroje, triky a vytrvalost potřebné k tomu, aby bylo klasické dobrodružství plně přístupné v novém jazyce. Jak „naučit“ hru zobrazovat znaky, pro které nebyla nikdy navržena? A proč se vám nakonec může… celý článek »

Rád bych vám popsal svůj nostalgický vztah ke hře Colony 28 a to, jak jsem tuhle hru hrával v dětství, ale bohužel, žádná zajímavá story nebude. Popravdě jsem tuhle věc nikdy před tím nehrál a prostě jsem si před napsáním téhle recenze hru vylosoval ze svého „co si chci zahrát“ seznamu. To je celé! Vzpomínám si akorát, že jsem jako malý kluk něco málo o Colony 28 zahlédl v herních časopisech… Možná jsem se s recenzí ani nemusel obtěžovat, když… celý článek »

Vlasů ubylo, okrasného tukového prstence přibylo a cévy zúžily se o další kousek skrze nezřízenou konzumaci chutných chipsů, jakožto i výběrových uzenin. Jinými slovy – rok se s rokem sešel a je tu další ročník festivalu Maker Faire, konkrétně jeho chapadel sahajících až sem k nám, do nejhoršího kraje ze všech (historicky), do prokletých Karlových Varů. Tímto bych vás na akci rád pozval, protože se jí opět budu účastnit se svým retroherním cirkusem. Dojmy z předešlých dvou akcí byly až… celý článek »

V roce 2004 vyšla horrorová hra The Suffering, která se snažila být trochu jako Silent Hill, ale zároveň si chtěla jít vlastní cestou. Tahle hra nás zavede na ostrov Carnate Island ve státě Maryland, kde se v izolaci od zbytku světa nachází věznice Abbott State Penitentiary. Hlavním hrdinou je Torque, který sedí ve vězení proto, že brutálně vyvraždil celou svou rodinu. Nejdříve ubil ženu k smrti, následně utopil svého prvního syna ve vaně a druhého vyhodil z okna. A ač… celý článek »

Pokud jsi v roce 1994 pařil na PC nebo Amize a toužil po mixu vesmírné strategie, adventury a interaktivní telenovely o politických intrikách, hra Reunion od Digital Reality (tehdy ještě pod názvem Amnesty Design) byla přesně pro tebe. A pokud jsi ji nehrál, gratuluji! Možná jsi ušetřil několik šedin způsobených nelítostnou obtížností, překomplikovaným ovládáním a AI, která si občas dělala, co se jí zachtělo. Intro, aneb lidstvo opět ukázalo, jak je neschopné Každá správná sci-fi strategie potřebuje dramatický začátek. Intro… celý článek »
Nejnovější komentáře